perjantai 18. huhtikuuta 2014

Toivotonta tottista

Torstaina jälkiryhmän tottistreeneissä yritettiin Tapsan kanssa keskittyä kontaktin pitoon muutaman häiriökoiran läsnä ollessa. Onnistuttiin vaihtelevalla menestyksellä.

Vähän tehtiin seuraamista, ei ollut paras päivä sen osalta... Vähän meinas Taavi jätättää. Myös maahan meno on ollu viime aikoina vähän hankalaa. Se oli meillä tuossa jossain vaiheessa talvea tosi hyvällä mallilla ja nyt taas ei millään meinaa mennä maahan. Ja aina ekan maahanmenon jälkeen nousee heti ylös ja vasta toisella kerralla jää maahan. Mitähän tällekin taas tekis?!

Seisominen on nyt vahva liike, sen lisäksi tehtiin vähän noutokapulan pitoa ja harjoituksia niin, että kapula oli mun ja Tapsan välissä ja se toi sen käskystä mulle ja samalla peruuttelin vähän matkaa karkuun. Hyvin meni!


Tänään oltiin uudella akkaporukalla tottistelemassa. Seuraamista, mun kävelyn opettelua, kun en osaa kävellä kuin suoraan välttävästi :) kulmat ja täyskäännökset toivottomia. Kun saatiin vähän mun kävelyyn rotia, niin Tapsukkakin onnistui paremmin. Seisomista, istumista ja maahanmenoa 'liikkeestä', pari luoksetuloa. Ja sitten taas sitä häiriökoiraharjoittelua, mikä tänään meni ihan rähjäämiseksi :/

Kotona otin vielä illalla pihalla vähän noutoa samalla tyylillä kuin eilen ja ekan kerran kokeilin eteenmenoa pallolle, hienosti meni!

Eri porukoissa reenatessa on hyvä, kun eri ihmiset kiinnittää eri asioihin huomiota ja saa erilaisia neuvoja, joita voi kokeilla omiin haasteisiin. Tänään esim. toi mun kävelyyn keskittyminen oli ihan hirveä apu Taaville. Miten en ollu ite tajunnu kuin huono olen kävelemään! ;) Mutta samalla erilaiset neuvot vaikeuttaa tällaisen keltanokan harjoittelua, kun ne saattavat olla hyvinkin päinvastaisia keskenään. Toivottavasti osaan poimia ne meille toimivat jutut. Kyllä tää koiraharrastaminen välillä tuntuu niin vaikealta.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti